Rowerowe Sygnały

Czterokrotny wzrost sprzedaży rowerów elektrycznych prognozuje w tym roku polski producent rowerów KROSS

W tym roku polski KROSS planuje sprzedać czterokrotnie więcej rowerów elektrycznych niż w 2021 roku. Tuż przed Światowym Dniem Roweru wyraźnie widać rosnące zainteresowanie Polaków e-bike’ami. Potwierdzają je także badania przeprowadzone przez Polskie Stowarzyszenie Rowerowe. 4 na 10 ankietowanych rozważa zakup roweru elektrycznego w niedalekiej przyszłości, a ponad 60% badanych sądzi, że ułatwiają one drogę do pracy i po zakupy. W obliczu najwyższych w historii cen paliw, coraz więcej Polaków postanawia zamienić cztery kółka na dwa.

Badania Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego potwierdzają, że rośnie grupa Polaków, którzy dostrzegają zalety rowerów elektrycznych. Połowa ankietowanych przyznała, że z uwagi na rosnące ceny paliw, chętnie skorzystałaby z e-bike’a. 60% badanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że posiadanie e-bike’a pozwoliłoby obniżyć domowe wydatki na transport i mobilność. Biorąc pod uwagę koszt zakupu i eksploatacji, dla większości ankietowanych (70%) zakup roweru elektrycznego jest bardziej ekonomiczny od samochodu. Przy rekordowych cenach paliw i niskiej dostępności nowych samochodów, zainteresowanie rowerami elektrycznymi szybko rośnie. Dane prezentowane przez KROSS pokazują, że tegoroczny – czterokrotny wzrost sprzedaży rowerów elektrycznych będzie równie dynamiczny w 2023 roku. Sprzedaż w tym segmencie rowerów KROSS może być dwuipółkrotnie wyższa niż w 2022.

W KROSS już od kilku lat wiemy, że rowery elektryczne zawojują rynek. To kolejna rewolucja na rynku jednośladów. Polacy podążają za trendami obserowanymi w krajach Europy zachodniej. Popularność e-bike’ów to szansa na dynamiczny rozwój polskiej elektromobilności. Przy historycznie wysokich cenach paliw, Polacy dostrzegają zalety rowerów elektrycznych. W odróżnieniu do niskiej dostępności nowych samochodów, polski KROSS tak zaplanował swoje procesy produkcyjne, by każdy z zainteresowanych klientów, znalazł odpowiedni dla siebie model roweru elektrycznego. A teraz dzięki atrakcyjnej ofercie sprzedaży ratalnej w KROSS, łatwiej można cieszyć się rowerem elektrycznym.

Jacek Bugaj z zarządu KROSS, odpowiedzialny za sprzedaż

Praktyczny i komfortowy e-bike coraz częściej zastępuje samochód. W wielu europejskich miastach e-rowery stały się bardzo ważnym elementem transportu miejskiego, odciążając zatłoczone ulice i sprawiając okolicę bardziej dostępną i przyjazną pieszym. Rower elektryczny to także idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy przykładają dużą wagę do troski o środowisko naturalne. Zeroemisyjny i przyjazny środowisku rower elektryczny, może się stać kluczowym środkiem transportu w niedalekiej przyszłości.

Coraz częściej e-rowery w wersji cargo wybierają także firmy dostawcze, kierując się zarówno względami logistycznymi, ekonomicznymi i ekologicznymi. „Elektryki” są dla branży kurierskiej idealnym rozwiązaniem na realizację dostaw tzw. „ostatniej mili”. Elektrycznym rowerem cargo można dojechać bardzo blisko miejsca docelowego, co przy dzisiejszych ograniczeniach komunikacyjnych w centrach miast jest szczególnie istotne. E-bike to także dobra propozycja dla wszystkich, którzy przykładają dużą wagę do troski o środowisko naturalne. Zeroemisyjny i przyjazny środowisku jednoślad ze wspomaganiem może się stać kluczowym środkiem transportu w niedalekiej przyszłości.

Lektura obowiązkowa

Dołącz do dyskusji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Janek
Janek
7 czerwca 2022 11:34

Jeśli tak prognozują to aby wykorzystać zdobyte w ten sposób informacje i na tym zarobić, albo będą musieli zwiększyć produkcję 4 krotnie, albo mocno podnieść cenę – tak aby 1 na 4 chętnych, taki który najbardziej potrzebuje roweru, zapłacił więcej.

Możliwości produkcyjno-importowe mają ograniczone, więc należy się przygotować na kolejny wzrost cen.

Tak na marginesie to, że w latach 2020 i 2021 mieli problemy z importem rowerów i części z powodu epidemii, lockdownów i losowych katastrof morskich a w 2022r problemów było trochę mniej i import wrócił prawie do normy, to nie znaczy, że jest jakiś trend rosnący. Nadal idzie gorzej niż w 2019r a najlepszym czego można się spodziewać w przyszłym roku to powrót do tego co było kiedyś.

1
0
Dołącz do dyskusjix

Newsletter

Rowerowo-miejskie wiadomości
z kraju i ze świata.

Ciasteczka

Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.